30 day challenge..



30 dagers utfordring


10 000 steg pr. dag

 

Er du som meg? og sliter med å holde oppe treningen.? lyst å gjøre noe med det? bli med meg og start forsiktig.

Jeg har tendenser som gjør at jeg er flink å trene i en periode og så faller jeg av. Jeg har meldt meg inn i trenings studio bare for å trene bra de 4-5 første månedene og så bli et støtte medlem. Jeg har brukt Youtube som inspirasjon og hoppet opp og ned i min egen stue og lånt treningsapparat hjem for å gjøre det "enklere" å trene i eget hjem. Kan bare nevne at det akkurat nå i skrivende stund ligger en nedstøvet romaskin under trappen som har blitt brukt toppen 2 gangen.

Det slår aldri feil - Jeg går så utrolig lei. Klarer ikke motivere meg. Så kom fitbit.

Og jeg kjøpte fitbit..... men så sluttet den å lade.. aaasj. Så nå er jeg tilbake. For trøtt til å trene når jeg står opp (trenger en time bare for å våkne opp) og når jeg kommer hjem fra jobb - for sliten til å sette igang med noe aktiviteter. En evig dårlig runddans.

Men det er på tide å ta seg selv i nakken. Men ingen hårete mål denne gang. 10.000 steg pr. dag. Det bør kunne virkeliggjøres, eller hva? Fram med skritt telleren - min ligger på tlf. siden fitbiten foreløpig er "out of order". 

Dersom du synes at det høres mye ut med hele 10.000 steg pr. dag kan du starte forsiktig med denne:

her begynner du forsiktig, hvis du ikke går så mye på dagtid er dette en bra start.

Vi sitter mye stille iløpet av en dag og jeg tror vi alle og enhver kan bli litt bedre på å holde oss i aktivitet. Her er noen tips til hvordan vi lettere skal klare målet vårt:

  • Start forsiktig - del opp målet ditt med flere småturer iløpet av dagen. F.eks en kjapp gåtur før jobb. om mulig en tur under lunch og en etter middag. Da er det lettere å nå målet sitt enn å presse alt inn iløpet av en større tur.
  • Ta trappa istedenfor heisen, bare her blir det mange steg og i tillegg så får du trenet opp stussen ;)
  • Dersom det er mulig kan du spre gåingen ut over dagen, dette er ikke mulig for absolutt alle. Men for meg som står/går hele arbeidsdagen kan 1000 skritt i timen hjelpe deg til å nå målet nesten før du har kommet hjem fra jobb.
  • Investere i en dibbedutt som måler hvor mange steg du tar, f.eks. Fitbit eller lignende. Jeg synes det var veldig motiverende så lenge fitbiten min funket. Da var jeg hele tiden på og hvis jeg mangler 1000 steg den dagen motiverte det meg til å ta en ekstra tur ut. Valget her er uendelig. Nå bruker jeg telefonen men det er ikke alltid like enkelt å løpe med denne på seg.
  • Ikke gjør det alene! finn deg en trenings partner - dette hjelper deg også å dra deg ut av sofaen og motiverer.

Valgene og mulighetene til motivering er sikkert uendelige. Har du noen flere gode tips. Legg igjen en kommentar, now let´s get going.

Wish me luck.

 

 

 

#blogg #trening #treningsblogg #30daychallenge #utfordring #treningsutfordring #hverdag #livsstil #livsstilblogg #komiform

 

Kommentarer

Iselin Renée

07.05.2015 kl. 09:04
Prøvde på det for noen år siden jeg også, virkelig en oppvekker om hvor mye man burde bevege seg hver dag :)

Annette

07.05.2015 kl. 18:04
Iselin Renée: så bra :) Jeg synes det er motiverende med skritt teller selv. Får meg mer motivert til å bevege meg
Legg igjen en kommentar
Annette

40 er det nye 20 sies det... selv føler jeg meg ikke en dag eldre og det å bli eldre er så absolutt ingen unnskyldning for å leve ett spennende og fullendt liv. Samboer og barnløs - på jakt etter det gode liv. Og lidenskapelig opptatt av reise. Følg meg på ferden Kontakt: annette.munkejord@gmail.com

annette@travellingmunk.com



www.cocoo.se - Din smykkebutikk på nettet <br>Masse lekre halskjeder, armbånd, klokker, øredobber og ringer!
Cocoo.se - Din smykkebutikk på nettet
Masse lekre halskjeder, armbånd, klokker, øredobber og ringer



Bloggist.no - Toppliste for bloggereBloggist.no - Toppliste for bloggere
Design og koding av KvDesign - www.kvdesign.no
hits