Året 2014

Julen ble så brått over og jeg har allerede hatt min første arbeidsdag etterfulgt av sykdom i to dager. Nå er jeg klar for et par dager jobb igjen før vi kan ringe inn det nye året. Men først vil jeg ha et lite tilbakeblikk på året som var.

2014 - for et år det har vært. Jeg er så takknemlig for at jeg har fått oppleve så mye gøy og for at jeg har fått muligheten til å bli kjent med flere kjekke mennesker dette året. Jeg som følte at året 2013 var et år med mye reiser - dette året har vært helt utrolig reisemessig. Det har resultert i at jeg har fått besøke 7 land, sett nye plasser/byer og besøkt "gamle" kjenninger. Det er utrolig gøy å ha bloggen å se tilbake på året som gikk.

Januar: Nytt år, ny start. Jeg startet året med riktig innstilling og gode intensjoner. Et mål om å komme i bedre form! Treningsmølle på plass og plankeutfordring for meg selv. Selv om tredemøllen forsvant og plankeutfordringen ikke ble holdt ved like skal jeg likevell ha for bra pågangsmot. Månedens høyepunkt må nok være spellmannsprisen en vindfull lørdag.

Februar:
 Februar er måneden der Pappa Munkejord ble hele 60 og ble feiret i starten av måneden. Facebook ble hele 10 år (hvem husker nettet før fjesboka?). Selv pakket jeg weekendbagen og tok en tur til Oslo for venninne besøk. Var fortsatt trenings inspirert og hadde små utfordringer med meg selv, klapp på skulderen. Var så heldig å vinne gavekort hos Dohop.no til hele 10.000 kr. og i tillegg så ble jeg valgt ut til å bli med på tur til Marokko med Norske reisebloggere.Tydeligvis måneden for lykke.

Mars:
 Våren var på anmarsj på jæren, hadde besøk fra Oslo der vi fortsatte vårt friends marathon fra måneden før. Og sist men ikke minst i slutten av måneden bar det avsted til Marokko for et gjenmøte med Marrakech og bonusen en natt i ørkenen på glamping. Ikke minst nye bekjentskaper iform av bloggekollegaer. Utrolig spennende tur og hyggelig. Årets utesesong ble også innviet på slutten av måneden.

April:
Med sommeren i anmarsj og penger på gavekort booket jeg og kjæresten tur til Paris! Årets påsketur ble til min onkels hytte på sørlandet hvor vi tilbrakte et par solrike dager ilag med mine foreldre. Jeg pakket igjen weekendbagen og dro på jentetur til Aalborg, vannvittig morsomt og gøy.

Mai
: Pakket weekendbagen atter en gang, denne gangen for å oppleve Paris sammen med kjæresten. En by som kanskje ikke helt stemte med forventningene men vi hadde en bra tur hit alikevell. Mye av mai måned gikk med på å nyte det flotte været vi hadde og det ble mye utetid og strandliv.

Juni:
 Juni ble innviet med tur til Kreta sammen med kollegaer. Dette var 3. gangen jeg fikk være med på denne turen og jeg håper selvfølgelig på flere. Jeg fikk oppleve litt av festivalsommeren med en tur til vaulen. Juni har blitt champagnelunches måned med jentene, det kan jeg ikke gå glipp av. En hel dag fyllt med latter og morro i Stavanger akkompanert av Champagne og vin. Sommerferien ble også avholdt i denne måneden - hele 2 uker i Italia.

Juli:
 De første dagene var vi fortsatt i Italia, men kom fort nedpå jorden igjen etter 3 uker med ferie og jobben som kallet. Var spontane og booket tur til Barcelona bare en uke etter hjemkomst! Nye minner. Nøt sommerværet og tilbrakte dager på stranden sammen med familie.

August:
 full fart på jobb med skolestart og høst på planen. Hadde jentene fra jobb over på sosialt samvær før den travle høsten slo inn. Kjempe koselig

September:
 En travlere hverdag merkes på bloggen med mindre blogginnlegg enn før. Igjen pakker jeg kofferten og setter meg med store forventinger ned til Egypt for en hel uke med inntrykk og desverre mageopprør.

Oktober:
 Igjen travle dager med budsjettering og juleplanlegging på jobben. Tok en fridag og var turist i egen by, Stavanger. Og i slutten av måneden pakket jeg koffert og Espen med til konferanse i Athen. En spennende opplevelse.

November:
 er preget av lange dager på jobb og jeg er til tider utmattet og føler at alt for mye av min energi går til jobben. Dette viser også igjen på bloggen med kun noen få innlegg denne måneden. Ingen flere turen nå denne måneden selv om jeg til tider har lyst å rømme landet for å få noen få dager til meg selv. Fikk tatt en tur på fotoutstilling til min utrolig flinke venninne - det var uten tvil høstens høydepunkt.

Desember:
Julen er pluselig over oss og alt jeg egentlig skulle egentlig ha gjort, blir det liksom aldri helt tid til. Det ble jul lell. Jeg tok en tur til julebyen i Egersund og fant julestemningen der og midt i desember fikk jeg plutselig energi tilbake noe som gjorde hverdagen litt bedre. Lange mørke dager er nå på hell og vi kan se fram til lysere dager og kortere netter når vi nå går våren i møte.

En siste tur til Stavanger er booket inn med overnatting og feiring av årets siste dag, og slik hilser jeg 2015 velkommen med nye eventyr og gleder meg til å se hva dette året vil bringe. ♥

#blogg #livsstil #livsstilsblogg #hverdag #oppsummering #2014 #reise #reiseblogg